FUCK CANCER

Cancer, alltså det ordet är så avskyvärt, jag hatar det. Den sjukdomen tar livet från männiksor, ger sorg till människor, skiljer åt på människor och förstör helt enkelt allt. Min största önskan är att få bort cancer helt från denna värld. Jag vill kunna säga "minns ni när cancer fanns?", vill kunna veta att ingen kan bli drabbad utav den sjukdomen någonsin mer. Tror inte jag är den ända som känner så. Cancer förstör inte bara ett liv, utan alla i den som drabbas omgivning. Och den som drabbas av cancer får ta hela smällen, får känna alla andras sorg. Hur svårt blir inte livet för den som drabbas då? Alltså nej, jag mår dåligt att veta att folk har denna sjukdom. Ingen är värd det, verkligen ingen. 
 
Jag har själv förlorat två personer i cancer detta år. En som var som min egna morfar, han var hur bra som helst, och jag glömmer aldrig dagen innan han försvann och samma dag som händelsen. Kommer ihåg hur jag var ute och gick med Celinne och sa att allt börjar gå bra nu, att det finns hopp lixom. Dagen efter det var vi på kalas hos farmor sen helt plötsligt skulle vi hem, min familj alltså. Jag gick in på mitt rum och så säger mamma att han har gått bort. Jag bröt ihop helt, kunde inte kontrollera mig själv alls. 
Den andra jag fölorade var en kille jag hade börjat prata med som var hur underbar som helst, och jag ska inte ljuga jag hade börjat få små små känslor för honom. Han fick mig att må bra, bara ett sms utav honom fick mig att le. Men det skulle aldrig funka mellan oss sa han så vi bestämde oss för att bara vara vänner. Sen en dag så försvann han och det jobbigaste var att jag inte ens visste om att han hade cancer. Jag grät lika mycket då som när jag förlorade min morfar. 
Man vet lixom inte vart man ska ta vägen, och det gör man ju aldrig efter man har mist någon. Men att just veta att det är cancer som har förstört allt så tycker man att det är så sjukt att en liten äcklig skit sjukdom kan förstöra så mycket. Jag vill ha tillbaka min morfar, jag vill kunna prata med killen som alltid fick mig glad. 
Vila i frid mina fina änglar.♥
 
Delar en video från ung cancer, ni har kanske sett den redan, men det skadar inte att se den igen.  




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!